Balandžio 23 d. vyko jau tradicija tampanti tėvų konferencija „Atsakinga tėvystė“. Konferencija prasidėjo žaviu popchoro „Repriza“ pasirodymu, kuris sukūrė ypatingą atmosferą. Progimnazijos direktorė Olga Mediekšė, pasveikinusi susirinkusius dalyvius, uždavė ne retorinį klausimą: „Ar būtini mokykloje vaikams mobilieji telefonai?“ Šis klausimas paskatino auditoriją susimąstyti ir padiskutuoti šeimose priimant sprendimą. Mokyklos tarybos pirmininkė Leonarda Šimonienė ir pavaduotojas Laurynas Gailius pakvietė progimnazijos bendruomenę prisidėti prie dar vienos svajonės įgyvendinimo.

Šios konferencijos pranešėjomis tapo mokyklos bendruomenės mamos, savo srities specialistės, kurios palietė temas, aktualias tiek suaugusiems, tiek vaikams. Vaida Kunickienė ir Živilė Tumavičienė dalinosi savo darbine Globos centro padalinio patirtimi, kaip rūpestis ir meilė keičia likimus ir kaip sukurti tarpusavio ryšį. Giedrė Narbutaitė - Kontrimė - Jonavos krašto muziejaus muziejininkė, pasidalino, kaip muziejus ir edukacijos gali sustiprinti šeimos ryšį, praturtinant gyvenimą naujomis patirtimis ir žiniomis. Priklausomybės ligų konsultantė Jūratė Gudliauskaitė – Godvadė palietė daug klausimų sukėlusią temą „Priklausomybės ir sveikata“. Pakvietė auditoriją giliau pažvelgti į šios temos svarbą ir pasekmes šeimai bei visuomenei. Vilita Kepežinskienė dalinosi savo patirtimi ir žiniomis, kaip kurti sveiką gyvenimo būdą ir žengti žingsnelius link jo.

Temos viena kitą papildančios ir aktualios. Norint, kad vaikai gyventų teisingai, tėvai, turi būti pavyzdžiu ir ne žodžiais mokinti, kaip derėtų elgtis, o savo elgesiu.

Dėkojame renginio moderatorei, tėvų aktyvo pirmininkei Violetai Šikšnienei, visiems dalyvavusiems ir laukiame kitais metais, siekdami toliau dalintis svarbiais gyvenimo principais ir patirtimi tėvams bei visai šeimai.

Informaciją ir nuotraukas pateikė direktorės pavaduotoja ugdymui Rigvita Grinskė ir tėvų aktyvo pirmininkė Violeta Šikšnienė.

           

kvietimas 20240422 1382453107

    

Ilgalaikėje kultūrinio ugdymo programoje „Kūrybinis kiemelis mokymosi įvairovei“, kuri vykdoma pagal „Tūkstantmečio mokyklų“ programą, dalyvauja Justino Vareikio progimnazijos 6 klasių mokiniai ir 20 progimnazijos bei „Neries“ pagrindinės mokyklos mokytojų.

Ši programa sujungė 6-ose klasėse dirbančius mokytojus ir auklėtojus gilesniam vienas kito pažinimui, bendradarbiavimui, taip pat mokinių pažinimui ir jų auginimui. Nuo vasario mėnesio mokykloje veikiančio „Mokytojų klubo“ nariai, vedami aktoriaus ir fasilitatoriaus Tomo Dapšausko, gilinasi į mokymo(si) veiklų reflektavimo naudą, ieško įtraukiančių metodų, žaidimų, gilinasi į prasmes ir teorijas, ugdosi kūrybiškumo ir lyderystės kompetencijas, kuria ir išbando integruotų pamokų modelius naujai įrengtame vidiniame mokyklos kiemelyje.

6-ų klasių mokiniai šios programos dėka stiprina bendradarbiavimo ir atkaklumo gebėjimus, gilina kultūrinę ir kūrybiškumo kompetencijas, siekia pagerinti klasės santykius, bei, žinoma, akademinius pasiekimus. Prie programos įgyvendinimo prisijungė Kauno miesto kamerinis teatras su aktoriumi Vytautu Gasiliūnu, aktorius, režisierius, ilgametis skautas ir šaulys Paulius Tamolė bei psichologas Andrius Atas.

Esame dėkingi programos „Kūrybinis kiemelis mokymosi įvairovei“ vadovui Tomui Dapšauskui, kuris padėjo išgryninti 6-okų poreikius ir sunkumus, sukvietė pedagogus eksperimentuoti, žaisti ir kurti savo bendruomenę, kad šiame seminarų, darbų, užduočių ir veiklų maratone vis dar būtų laiko vienas kitam ir bendrai kūrybai.

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Informaciją ir nuotraukas pateikė direktorės pavaduotoja ugdymui Jurgita Skamaročienė.

Kovo mėnesį Jonavos Justino Vareikio progimnazijos bendruomenė tradiciškai dalyvavo veiklose skirtose iniciatyvai „Sąmoningumo didinimo mėnuo BE PATYČIŲ 2024“. Veiklų tikslas – ugdyti mokinių toleranciją,  pagarbius ir draugiškus tarpusavio santykius, formuoti nuostatas, nepalankias patyčioms.

5-7 klasių mokiniams buvo vedamos gyvenimo įgūdžių ir etikos pamokos „Bendraukime be patyčių virtualioje erdvėje“, 8 klasių mokiniai bendravo su Jonavos onkologinių ligonių asociacijos „ŠKAC“ vadove Jūrate Povilavičiene ir asociacijos nare Danute Cvilikiene tema „Išdrįsk kalbėti“, mokinių tarybos nariai savanoriškai vedė klasės valandėles 1-4 klasių mokiniams „Mano Baubukai“, pradinių klasių mokiniai šoko prieš patyčias skirtą šokį „Matau tave“.

Dalinamės veiklų akimirkomis su Jumis!

Informaciją pateikė švietimo pagalbos specialistų metodinė grupė.

Jonavos Justino Vareikio progimnazijos ir Jonavos rajono bendrojo ugdymo įstaigų mokytojai dalyvauja kvalifikacijos kėlimo programoje „STEAM tarpdalykinėje integracijoje“. Viena iš programos dalių vyko balandžio 4-5 dienomis Varšuvoje, Lenkijoje. Stažuotės dalyviai pirmą dieną lankėsi Technologijų centre, kuriame mokėsi programavimo pradmenų. Vėliau vyko į „42 Warsaw“ akademiją, sužinojo apie įstaigos specifiką bei siūlomą inovatyvų mokymo modelį, orientuotą į programavimo ir minkštųjų įgūdžių ugdymą. Akademija veikia 24 valandas per parą, mokymasis grindžiamas bendravimu, bendradarbiavimu ir savitarpio pagalba. Studentai patys identifikuoja problemas ir stengiasi jas spręsti. Vakare pedagogai susipažino su Varšuvos senamiesčiu, miesto istorija.

Antrąją stažuotės dieną aplankė „Miniciti“ – STEAM edukacinį miestelį vaikams nuo 7 iki 15 m. Čia vyksta mokymasis per patirtį, renkamasi net iš 13 profesijų, kiekvienas gali save išbandyti bei uždirbti „Minias“ (specialius pinigus), kuriuos galima išleisti specialioje miestelio parduotuvėje. Vėliau mokytojai, pasidalinę į dvi grupes, vyko į Koperniko muziejų arba Montessori mokyklą, susipažino su STEAM veiklomis. Galiausiai, tęsiant stažuotę, dalyvius lydėjusi matematikos mokytoja Patricija pakvietė visus į Mokyklą Nr. 2, esančią Marki miestelyje. Išklausę įdomių pristatymų apie mokykloje vykdomus projektus bei veiklas, dalyviai buvo pakviesti pasižvalgyti po atnaujintos mokyklos ugdymosi aplinkas.

Kiekviena aplankyta vieta leido pamatyti panašumus ir skirtumus tarp Lenkijos ir Lietuvos švietimo sistemų. Mokyklų pasidalinta patirtis įkvėpė pedagogus ieškoti naujų idėjų, įgyvendinant STEAM mokymą.

Dėkojame „Ugdymo meistrams“, stažuotę organizavusiai projektų vadovei Inesai Greivienei ir kelionės vadovei Enrikai Benevičienei už  puikiai organizuotą stažuotę į Varšuvą, už įgytą patirtį ir žinias, už lankstumą ir nuoširdų bendravimą bei bendradarbiavimą.

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Informaciją ir nuotraukas pateikė direktorės pavaduotoja ugdymui Rigvita Grinskė.