Ilgalaikėje kultūrinio ugdymo programoje „Kūrybinis kiemelis mokymosi įvairovei“, kuri vykdoma pagal „Tūkstantmečio mokyklų“ programą, dalyvauja Justino Vareikio progimnazijos 6 klasių mokiniai ir 20 progimnazijos bei „Neries“ pagrindinės mokyklos mokytojų.

Ši programa sujungė 6-ose klasėse dirbančius mokytojus ir auklėtojus gilesniam vienas kito pažinimui, bendradarbiavimui, taip pat mokinių pažinimui ir jų auginimui. Nuo vasario mėnesio mokykloje veikiančio „Mokytojų klubo“ nariai, vedami aktoriaus ir fasilitatoriaus Tomo Dapšausko, gilinasi į mokymo(si) veiklų reflektavimo naudą, ieško įtraukiančių metodų, žaidimų, gilinasi į prasmes ir teorijas, ugdosi kūrybiškumo ir lyderystės kompetencijas, kuria ir išbando integruotų pamokų modelius naujai įrengtame vidiniame mokyklos kiemelyje.

6-ų klasių mokiniai šios programos dėka stiprina bendradarbiavimo ir atkaklumo gebėjimus, gilina kultūrinę ir kūrybiškumo kompetencijas, siekia pagerinti klasės santykius, bei, žinoma, akademinius pasiekimus. Prie programos įgyvendinimo prisijungė Kauno miesto kamerinis teatras su aktoriumi Vytautu Gasiliūnu, aktorius, režisierius, ilgametis skautas ir šaulys Paulius Tamolė bei psichologas Andrius Atas.

Esame dėkingi programos „Kūrybinis kiemelis mokymosi įvairovei“ vadovui Tomui Dapšauskui, kuris padėjo išgryninti 6-okų poreikius ir sunkumus, sukvietė pedagogus eksperimentuoti, žaisti ir kurti savo bendruomenę, kad šiame seminarų, darbų, užduočių ir veiklų maratone vis dar būtų laiko vienas kitam ir bendrai kūrybai.

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Informaciją ir nuotraukas pateikė direktorės pavaduotoja ugdymui Jurgita Skamaročienė.

Kovo mėnesį Jonavos Justino Vareikio progimnazijos bendruomenė tradiciškai dalyvavo veiklose skirtose iniciatyvai „Sąmoningumo didinimo mėnuo BE PATYČIŲ 2024“. Veiklų tikslas – ugdyti mokinių toleranciją,  pagarbius ir draugiškus tarpusavio santykius, formuoti nuostatas, nepalankias patyčioms.

5-7 klasių mokiniams buvo vedamos gyvenimo įgūdžių ir etikos pamokos „Bendraukime be patyčių virtualioje erdvėje“, 8 klasių mokiniai bendravo su Jonavos onkologinių ligonių asociacijos „ŠKAC“ vadove Jūrate Povilavičiene ir asociacijos nare Danute Cvilikiene tema „Išdrįsk kalbėti“, mokinių tarybos nariai savanoriškai vedė klasės valandėles 1-4 klasių mokiniams „Mano Baubukai“, pradinių klasių mokiniai šoko prieš patyčias skirtą šokį „Matau tave“.

Dalinamės veiklų akimirkomis su Jumis!

Informaciją pateikė švietimo pagalbos specialistų metodinė grupė.

Jonavos Justino Vareikio progimnazijos ir Jonavos rajono bendrojo ugdymo įstaigų mokytojai dalyvauja kvalifikacijos kėlimo programoje „STEAM tarpdalykinėje integracijoje“. Viena iš programos dalių vyko balandžio 4-5 dienomis Varšuvoje, Lenkijoje. Stažuotės dalyviai pirmą dieną lankėsi Technologijų centre, kuriame mokėsi programavimo pradmenų. Vėliau vyko į „42 Warsaw“ akademiją, sužinojo apie įstaigos specifiką bei siūlomą inovatyvų mokymo modelį, orientuotą į programavimo ir minkštųjų įgūdžių ugdymą. Akademija veikia 24 valandas per parą, mokymasis grindžiamas bendravimu, bendradarbiavimu ir savitarpio pagalba. Studentai patys identifikuoja problemas ir stengiasi jas spręsti. Vakare pedagogai susipažino su Varšuvos senamiesčiu, miesto istorija.

Antrąją stažuotės dieną aplankė „Miniciti“ – STEAM edukacinį miestelį vaikams nuo 7 iki 15 m. Čia vyksta mokymasis per patirtį, renkamasi net iš 13 profesijų, kiekvienas gali save išbandyti bei uždirbti „Minias“ (specialius pinigus), kuriuos galima išleisti specialioje miestelio parduotuvėje. Vėliau mokytojai, pasidalinę į dvi grupes, vyko į Koperniko muziejų arba Montessori mokyklą, susipažino su STEAM veiklomis. Galiausiai, tęsiant stažuotę, dalyvius lydėjusi matematikos mokytoja Patricija pakvietė visus į Mokyklą Nr. 2, esančią Marki miestelyje. Išklausę įdomių pristatymų apie mokykloje vykdomus projektus bei veiklas, dalyviai buvo pakviesti pasižvalgyti po atnaujintos mokyklos ugdymosi aplinkas.

Kiekviena aplankyta vieta leido pamatyti panašumus ir skirtumus tarp Lenkijos ir Lietuvos švietimo sistemų. Mokyklų pasidalinta patirtis įkvėpė pedagogus ieškoti naujų idėjų, įgyvendinant STEAM mokymą.

Dėkojame „Ugdymo meistrams“, stažuotę organizavusiai projektų vadovei Inesai Greivienei ir kelionės vadovei Enrikai Benevičienei už  puikiai organizuotą stažuotę į Varšuvą, už įgytą patirtį ir žinias, už lankstumą ir nuoširdų bendravimą bei bendradarbiavimą.

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Informaciją ir nuotraukas pateikė direktorės pavaduotoja ugdymui Rigvita Grinskė.

Balandžio 12 dieną 6a klasės mokiniai mokėsi kartu su aktoriumi, skautu ir šauliu Pauliumi Tamole.  Šių veiklų tikslas – skatinti mokinius mąstyti kūrybiškai, ugdyti jų bendruomeniškumą, padėti įgyti saviraiškos ir socialinės drąsos kompetenciją, reikalingą dalyvaujant meninėje kūryboje ir šiuolaikiniame gyvenime. Susitikimo metu P. Tamolė siekė išlaisvinti mokinių emocijas, per įvairias veiklas suteikti jiems galimybę pažinti meno pasaulį ir ypač kūrybą, pakvietė suplanuoti klasės žygį, į kurį mokiniai leisis balandžio 26 dieną.
Ši veikla – TŪM ilgalaikės kultūrinio ugdymo programos „Kūrybinis kiemelis mokymosi įvairovei“ dalis.

Kartu su Tūkstantmečio mokyklos 
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.

Informaciją ir nuotraukas pateikė direktorės pavaduotoja ugdymui Jurgita Skamaročienė.