Jonavos Justino Vareikio ir Medeinės (Bukonių) draugovių skautai tradiciškai sausio mėnesį susitiko bendroje sueigoje, kuri vyko Bukonių mokykloje-daugiafunkciame centre. Sueigos metu visi skautai buvo suskirstyti į grupes, kurios dalyvavo įvairiose skautiškose veiklose. Vieni tobulino laužavedybos įgūdžius: mokėsi, kaip reikia vesti laužo programą, ką kalbėti, kokias dainas, žaidimus pasirinkti. Kiti mokėsi rišti skautiškus mazgus. Treti – gilino virtuvės įgūdžius, kepė skruzdėlyną. Jaunesnieji skautai mokėsi dainų, kurias vėliau dainavo prie laužo. Galiausiai visi skautai padainavę ir pažaidę prie skautiško laužo, rungtyniavo estafetėse bei vaišinosi skautiška koše ir labai skaniu pačių keptu skruzdėlynu.
Dėkojame Medeinės draugovei, kad pakvietė mus į skautišką sueigą. Lauksime kitų bendrų susitikimų!
Renginys vyko pagal 2024 m. neformaliojo vaikų švietimo vykdomą programą „Skautiškos ekspedicijos“, kurioje dalyvauja Jonavos Justino Vareikio progimnazijos skautai.
 

Informaciją parengė skautų būrelio vadovė Edita Pilvinienė

Įgyvendinant „Tūkstantmečio mokyklų“  programą, Jonavos Justino Vareikio progimnazijoje įkurta šiuolaikiška STEAM (IT – robotikos) laboratorija. Į atidarymo šventę ketvirtadienio popietę atvyko svečiai: LR Seimo narys Eugenijus Sabutis, programos „Tūkstantmečio mokyklos“ STEAM srities ekspertė Jurga Ilčiukė, Jonavos rajono savivaldybės vicemerė Birutė Gailienė, administracijos direktoriaus pavaduotoja Lineta Jakimavičienė, vyr. specialistė ir progimnazijos kuratorė Nija Vareikienė, kolegos iš kitų mokyklų bei 7d klasės mokiniai.

Progimnazijos direktorė Olga Mediekšė kartu su vicemere Birute Gailiene iškilmingai perkirpo istorinį įvykį simbolizuojančią atidarymo juostą. Vicemerė B. Gailienė džiaugėsi, kad mokiniai turės šaunią galimybę tobulėti ir mokytis, taikant naujausias technologijas, padėkojo įstaigos direktorei ir bendruomenei už idėjas ir bendrą darbą, jas įgyvendinant. Seimo narys E. Sabutis palinkėjo mokiniams svajoti, nebijoti ir kurti taip, kad ateityje būtų įdomu ir gera gyventi. Ekspertė J. Ilčiukė džiaugėsi TŪM projektu, kuris atneša didžiules investicijas į mokyklas, į naujas ugdymo aplinkas ir novatoriškas ugdymo metodikas. Administracijos direktoriaus pavaduotoja L. Jakimavičienė palinkėjo, kad ši klasė ir inventorius susinaudotų nuo kasdienio mokinių darbo, kuriant inžinierinius sprendimus, o progimnazijos kuratorė N. Vareikienė pridūrė, kad šiame technologijų pasaulyje nepamirštume dovanoti rūpesčio ir meilės vienas kitam. Progimnazijos direktorė O. Mediekšė, apibendrindama svečių išsakytas mintis, suteikė akcentą šiandienos istoriniam įvykiui ir, neužginčydama dirbtinio intelekto svarbos šiuolaikiniame pasaulyje, pakvietė palikti vietos tikrumui: „...juk jokios technologijos nepakeis tikrų ledų skonio ir niekas nepakeis žmonių, kuriuos norime matyti šalia“. Technologijų mokytojas E. Leonavičius pakvietė svečius kartu su 7d klasės mokiniais dalyvauti pamokoje, konstruojant robotus, projektuojant apdovanojimų taurę 3D spausdintuvui bei kuriant ir programuojant melodiją.

Džiaugiamės, kad patraukli, šiuolaikiška STEAM laboratorijos įranga padės progimnazijos 1-8 klasių mokiniams ugdytis inžinierines, pažinimo, kūrybines kompetencijas, skatins tyrinėti, priimti ir modeliuoti įvairius sprendimus.

Informaciją ir nuotraukas pateikė direktorės pavaduotojos ugdymui Rigvita Grinskė ir Jurgita Skamaročienė

Sausio 24 d. progimnazijoje vyko 5-8  klasių mokinių gamtos mokslų olimpiados pradinis etapas. Olimpiados dalyviai atsakinėjo į atvirus klausimus ir atliko testo užduotis. Geriausiai pirmame etape pasirodę mokiniai yra pakviesti į organizuojamą Jonavos miesto ir rajono gamtos mokslų olimpiados antrąjį turą.

Penktų klasių prizininkai:

5a klasės mokinė Elizaveta Nikonova,

5a klasės mokinys Matas Šimkus,

5c klasės mokinys Danielis Bastakys,

5d klasės mokinė Danielė Zuzana Leonavičiūtė.

Šeštų klasių prizininkai:

6a klasės mokinė Liepa Vasauskaitė,

6a klasės mokinys Ignas Macionis,

6c klasės mokinys Jokūbas Rapolas,

6c klasės mokinys Oliveris Semionovas.

Septintų klasių prizininkai:

7a klasės mokinys Jonas Baltrūnas,

7a klasės mokinė Elvija Balkutė,

7b klasės mokinys Benas Damulis,

7b klasės mokinė Medeina Šileikaitė.

Aštuntų  klasių prizininkai:

8a klasės mokinė Astra Balnova,

8c klasės mokinys Dalius Dubininkas,

8d klasės mokinys Jonas Bartaševičius,

8d klasės mokinė Gabrielė Beliukevičiūtė.

Sveikiname prizininkus ir visus mokyklinės olimpiados dalyvius. Džiaugiamės jų gamtos mokslų žiniomis. Linkime sėkmės mokiniams, ruošiantis ir atstovaujant mūsų mokyklą miesto organizuojamoje olimpiadoje.

Informacija pateikė Laurynas Gailius ir Ilona Nomeikė

 Paauglystė yra laikas, kai ieškoma individualumo ir savasties. Didžiausia siekiemybė tampa – laisvė ir noras pačiam priiminėti sprendimus. Todėl paaugliams dažnai kyla noras prieštarauti viskam, šiame amžiaus tarpsnyje daugiausia kofliktų su tėvais, išauga bendraamžių svarba, kyla noras dalintis tuo, kas rūpi, nebe su tėvais, bet su savo draugais. Labiau norisi rizikuoti, eksperimentuoti, o daugėjant laisvei, gali pasireikšti ir toks elgesys, kurio rizikos pats paauglys pamatuoti dar nesugeba, tačiau gali turėti labai liūdnų pasekmių.

Suprasdami paaugliams kylančius iššūkius Jonavos rajono visuomenės sveikatos biuro jaunimo psichologė Monika dalyvavo diskusijoje „Sprendimai ir aš“, kartu su Jonavos Justino Vareikio 7e klasės merginomis. Diskusijos metu psichologė aptarė kas gali daryti įtaką paauglio sprendimų priėmimui, taip pat kaip mokėti pasakyti ne, jeigu aplinkos veiksmai neatitinka tavo nuomonės ar vertybių.
 
Visuomenės sveikatos specialistė Julija Giršienė

 

Jonavos Justino Vareikio progimnazijos 2 klasių mokiniai dalyvauja „Burnos sveikatos problemų sprendimo, taikant interaktyvų mokymą, efektyvumo tyrime“.
Šis tyrimas yra vykdomas Vilniaus Universiteto ligoninės Žalgirio klinikos tyrėjų, siekiant ištirti, kaip interaktyvus mokymas gali padėti pradinių klasių mokiniams spręsti burnos sveikatos problemas.
Lietuvoje vaikų burnos sveikata vis dar yra labai bloga. Moksleivių sveikatos pažymų duomenimis, keturi iš penkių vaikų į pirmą klasę ateina jau turėdami sugedusių dantų. Tai rodo, kad labai trūksta žinių, kaip prižiūrėti dantis, o mokykla yra vieta, kur vaikai gali to išmokti. Laiku išugdyti teisingi burnos sveikatos priežiūros įgūdžiai bus reikalingi vaikui visą tolimesnį gyvenimą. Taip pat tokiu būdu ir tėvai gali gauti žinių apie jų vaikų burnos sveikatą.
Tyrimo metu vaikai skatinami peržiūrėti mokomąjį vaizdo įrašą apie burnos priežiūrą bei periodiškai, kas du mėnesius, mokymosi įstaigoje jie bus mokomi tinkamai valytis dantis, nemokamai suteikiant tam skirtas dantų priežiūros priemones: dantų šepetėlį ir dantų pastą. Vaikus mokys visuomenės sveikatos specialistas, dirbantis progimnazijoje.
Tyrimas progimnazijoje truks 36 mėnesius ir apims mokinių burnos sveikatos būklės vertinimą, interaktyvių mokymo metodų taikymą, mokinių žinių ir įgūdžių testavimą ir tyrimo rezultatų analizę.

Visuomenės sveikatos specialistė Julija Giršienė