Sausio 24 d. progimnazijoje vyko 5-8  klasių mokinių gamtos mokslų olimpiados pradinis etapas. Olimpiados dalyviai atsakinėjo į atvirus klausimus ir atliko testo užduotis. Geriausiai pirmame etape pasirodę mokiniai yra pakviesti į organizuojamą Jonavos miesto ir rajono gamtos mokslų olimpiados antrąjį turą.

Penktų klasių prizininkai:

5a klasės mokinė Elizaveta Nikonova,

5a klasės mokinys Matas Šimkus,

5c klasės mokinys Danielis Bastakys,

5d klasės mokinė Danielė Zuzana Leonavičiūtė.

Šeštų klasių prizininkai:

6a klasės mokinė Liepa Vasauskaitė,

6a klasės mokinys Ignas Macionis,

6c klasės mokinys Jokūbas Rapolas,

6c klasės mokinys Oliveris Semionovas.

Septintų klasių prizininkai:

7a klasės mokinys Jonas Baltrūnas,

7a klasės mokinė Elvija Balkutė,

7b klasės mokinys Benas Damulis,

7b klasės mokinė Medeina Šileikaitė.

Aštuntų  klasių prizininkai:

8a klasės mokinė Astra Balnova,

8c klasės mokinys Dalius Dubininkas,

8d klasės mokinys Jonas Bartaševičius,

8d klasės mokinė Gabrielė Beliukevičiūtė.

Sveikiname prizininkus ir visus mokyklinės olimpiados dalyvius. Džiaugiamės jų gamtos mokslų žiniomis. Linkime sėkmės mokiniams, ruošiantis ir atstovaujant mūsų mokyklą miesto organizuojamoje olimpiadoje.

Informacija pateikė Laurynas Gailius ir Ilona Nomeikė

 Paauglystė yra laikas, kai ieškoma individualumo ir savasties. Didžiausia siekiemybė tampa – laisvė ir noras pačiam priiminėti sprendimus. Todėl paaugliams dažnai kyla noras prieštarauti viskam, šiame amžiaus tarpsnyje daugiausia kofliktų su tėvais, išauga bendraamžių svarba, kyla noras dalintis tuo, kas rūpi, nebe su tėvais, bet su savo draugais. Labiau norisi rizikuoti, eksperimentuoti, o daugėjant laisvei, gali pasireikšti ir toks elgesys, kurio rizikos pats paauglys pamatuoti dar nesugeba, tačiau gali turėti labai liūdnų pasekmių.

Suprasdami paaugliams kylančius iššūkius Jonavos rajono visuomenės sveikatos biuro jaunimo psichologė Monika dalyvavo diskusijoje „Sprendimai ir aš“, kartu su Jonavos Justino Vareikio 7e klasės merginomis. Diskusijos metu psichologė aptarė kas gali daryti įtaką paauglio sprendimų priėmimui, taip pat kaip mokėti pasakyti ne, jeigu aplinkos veiksmai neatitinka tavo nuomonės ar vertybių.
 
Visuomenės sveikatos specialistė Julija Giršienė

 

Jonavos Justino Vareikio progimnazijos 2 klasių mokiniai dalyvauja „Burnos sveikatos problemų sprendimo, taikant interaktyvų mokymą, efektyvumo tyrime“.
Šis tyrimas yra vykdomas Vilniaus Universiteto ligoninės Žalgirio klinikos tyrėjų, siekiant ištirti, kaip interaktyvus mokymas gali padėti pradinių klasių mokiniams spręsti burnos sveikatos problemas.
Lietuvoje vaikų burnos sveikata vis dar yra labai bloga. Moksleivių sveikatos pažymų duomenimis, keturi iš penkių vaikų į pirmą klasę ateina jau turėdami sugedusių dantų. Tai rodo, kad labai trūksta žinių, kaip prižiūrėti dantis, o mokykla yra vieta, kur vaikai gali to išmokti. Laiku išugdyti teisingi burnos sveikatos priežiūros įgūdžiai bus reikalingi vaikui visą tolimesnį gyvenimą. Taip pat tokiu būdu ir tėvai gali gauti žinių apie jų vaikų burnos sveikatą.
Tyrimo metu vaikai skatinami peržiūrėti mokomąjį vaizdo įrašą apie burnos priežiūrą bei periodiškai, kas du mėnesius, mokymosi įstaigoje jie bus mokomi tinkamai valytis dantis, nemokamai suteikiant tam skirtas dantų priežiūros priemones: dantų šepetėlį ir dantų pastą. Vaikus mokys visuomenės sveikatos specialistas, dirbantis progimnazijoje.
Tyrimas progimnazijoje truks 36 mėnesius ir apims mokinių burnos sveikatos būklės vertinimą, interaktyvių mokymo metodų taikymą, mokinių žinių ir įgūdžių testavimą ir tyrimo rezultatų analizę.

Visuomenės sveikatos specialistė Julija Giršienė

 

Sausio 15-18 dienomis Jonavos Justino Vareikio progimnazijos bibliotekoje trečiokams vyko „Virtuali kelionė po A. Matučio parką“. Čia mokinių jau laukė bibliotekininkės Danguolės suruošta Anzelmo Matučio rinktinių paroda.
Bibliotekininkė įdomiai papasakojo apie poeto gimtinę, vaikystę bei daug įdomių faktų. Anzelmas Matutis – Lietuvos pedagogas, rašytojas, vaikų literatūros kūrėjas, daugelio premijų laureatas. Jis taip pat buvo trumpojo eilėraščio meistras. Dažnai trumpieji eilėraščiai perteikia emocingą vaikų kalbą, intonacijų kaitą, neretai kalbama pirmu asmeniu. Poeto sukurti herojai skatina mylėti Tėvynę, tėvus, tausoti gamtą, nelikti abejingiems gamtos niokojimui.
Mokiniai keliaudami virtualiame Alytaus skulptūrų parke galėjo ne tik pasigrožėti drožėjų menu , bet patys garsiai skaitė emocingas poeto eilėraščių ištraukas.
Ačiū Danguolei Žeglovai už puikią galimybę dalyvauti virtualioje kelionėje po įspūdingą Anzelmo Matučio eilėraščiams skirtą medinių skulptūrų parką ir pademonstruoti savo skaitymo gebėjimus.
Informaciją ir nuotraukas pateikė mokytoja Irena Šmorgūnienė
 
 
 

Sausio 12 d. mokyklos bendruomenė prisijungė prie visuotinės pilietinės iniciatyvos „Pergalės šviesa“ ir 8.00 valandą dešimčiai minučių languose uždegė vienybės, atminimo ir pergalės žvakutes. Pirmos pamokos metu mokiniai su mokytojais  prisiminė 1991 metų sausio įvykius žiūrėdami išlikusius 1991 metų sausio 13-osios vaizdo įrašus, pasakodami atsiminimus, klausydami laisvės dainas.

Savo piešinius, rašinius, karpinius, per technologijų pamokas papje - maše technika padarytas neužmirštuoles ir keramikos būrelio mokinių pagamintas žvakutes skiriame Lietuvos žmonėms, kurie apgynė atkurtos valstybės Nepriklausomybę. 

Informaciją ir nuotraukas pateikė Jūratė Stankaitienė, Viktorija Ergardt, Neringa Butienė, Vanda Bartkevičienė, Diana Kizogian