Spalio 13 d. 1c klasės mokiniai Jonavos kultūros centro Krašto muziejuje su edukatore Rasa Kulyte - Libiene kalbėjosi apie piemenukų darbus, valgį, pramogas, džiaugsmus ir vargus. Žaidė piemenų žaidimus. Dekoravo tarškynę, kuri nuo senų laikų Lietuvos kaime buvo kaip signalinis instrumentas. Piemenukai su tarškynėmis žaisdavo, pramogaudavo, varinėdavo gyvulius, baidydavo žvėris, ypač vilkus.
Informaciją ir nuotraukas pateikė mokytoja Neringa Butienė
Spalio 16 d. 2a klasės patalpos trumpam virto moksline laboratorija. Kaip ir dera tikriems mokslininkams, mokiniai pasipuošė tinkama apranga, aptarė saugų elgesį kūrybinio eksperimento metu. Vaikai nekantraudami kėlė klausimą: ar tikrai tik iš kelių jiems gerai žinomų priemonių bus įmanoma pasigaminti slime (šlykštuką)? Slime gamybai buvo naudojami kanceliariniai klijai bei skystas skalbiklis Persil. Pirmiausia mokiniai šias skirtingas medžiagas plastikiniu šaukšteliu maišė dubenėlyje. Tai tarytum pirmoji pažintis su chemija: tarp minėtų dviejų medžiagų vyko reakcija ir susidarė nauja klampi, tąsi masė (gleivės). Vėliau vaikai susidariusią masę minkė, spaudė, tąsė. Jie turėjo nustatyti, ar naujoji medžiaga tinkamos konsistencijos, koks jos elastingumas, galėjo stebėti, kaip ji keičia formą, kad užpildytų bet kokį indą. Mokiniai patyrė daug džiugių emocijų. Ne veltui slime dar vadinamas emocijų sugertuku, nes lytėjimo pojūtis teigiamai veikia savijautą ir elgseną. Kiekvienas užsiėmimo dalyvis iš anksto paruoštoje dėžutėje namo parsinešė savo gamybos žaislą. Veiklos pabaigoje visus sužavėjo įspūdingas eksperimentas su sausu ledu.
Dėkojame edukatorėms Monikai ir Rūtai, kurios sudarė puikią galimybę mokiniams atrasti, patirti, tyrinėti, pažinti.
STEAM veiklų organizavimas pagal Tūkstantmečio mokyklos (TŪM) programą #tukstantmeciomokyklos#STEAM
Informaciją ir nuotraukas pateikė 2a klasės mokytoja Asta Vaitkuvienė
Spalio 9-11 dienomis 4a, 4b ir 4c klasių mokiniai bibliotekoje susipažino su amerikiečių rašytojo Gary Paulsen knyga „Brajeno kirvis“. Kartu su penkiolikmečiu Brajenu klausytojai patyrė vienmotorio lėktuvo katastrofą Kanados miškuose, mokėsi išgyventi gamtoje ir suprato paprastos mamos dovanos prasmę. Kad išgyventų, Brajenui prireikė visos jo išminties, ryžto nepasiduoti ir drąsos.
Apie knygą mokiniams pasakojo, su išgyvenimo gamtoje pamokomis supažindino mokyklos bibliotekos darbuotoja skautė Danguolė Žeglova
Kultūrinis ugdymas pagal Tūkstantmečio mokyklos (TŪM) programą #tukstantmeciomokyklos #STEAM
Spalio 12 d. vakarą PUG ir 1-8 klasių tėvelių aktyvas būrėsi į „Apskrito stalo“ susirinkimą.
Susitikimas prasidėjo nuo ekskursijos po progimnazijos erdves. Direktorė Olga Mediekšė aprodė naujas klases, supažindino su būsimais projektais, nauja maitinimo tvarka valgykloje, atsakė į tėvelių pateiktus klausimus.
Antroje susitikimo dalyje tėvų aktyvo pirmininkė Violeta Šikšnienė ir pavaduotoja Kristina Juknienė kvietė į diskusiją, kurios metu tėveliai siūlė idėjas būsimiems renginiams, veikloms, diskutavo apie mokyklos įvaizdį ir taisykles.
Tėvelių aktyvas netrukus bursis į grupes ir tęs diskusijas, kaip iškeltas idėjas įgyvendinti progimnazijoje.
Informaciją pateikė tėvų aktyvo pirmininkė Violeta Šikšnienė
Jonavos Justino Vareikio progimnazijos mokytojai vykdo programos Erasmus+ projektą „Šiuolaikiniai mokymosi metodai kiekvienam“, kurio vienas iš tikslų yra skirtas įgyti praktinių, klasėje reikalingų žinių kiekvieno mokinio mokymosi kliūčių įveikai bei stebėti kitų šalių ugdymo procesą, semtis patirties, dalintis savo gerąja patirtimi su užsienio šalių pedagogais.
Rugsėjo 4-9 dienomis progimnazijos anglų kalbos mokytojos Vida Bersėnienė ir Renata Kuklierienė dalyvavo Erasmus+ programos bendrojo ugdymo darbuotojų mobilumo projekto kursuose „Diferencijuotas mokymas: geriausias mokymasis visiems“ – („Differentiated Teaching: Maximizing Learning for All“). Mokymai vyko Korfu saloje, Graikijoje.
Vadovaujami lektorės Annie Alexandropoulou, susipažinome su diferencijuoto mokymo filosofija ir pedagoginiais principais. Praktinių veiklų metu analizavome lektorės pateiktus pamokų scenarijus skirtingų gebėjimų mokiniams, mokėmės planuoti pamoką, parenkant įvairius mokymo ir mokymosi metodus bei strategijas, siekiant kiekvieno mokinio bent mažiausios pažangos.
Bendraudamos su kolegomis iš Graikijos, Italijos, Ispanijos, Lenkijos ir Bulgarijos, diskutavome apie švietimo sistemas bei ugdymo proceso organizavimo ypatumus skirtingose šalyse.
Grįžome praturtėjusios pažintimi su Graikija, jos kultūra, patobulinusios tarpkultūrines ir komunikavimo kompetencijas.
Anglų kalbos mokytojos Renata Kuklierienė ir Vida Bersėnienė
Finansuojama Europos Sąjungos lėšomis. Tačiau išreiškiamas pažiūris ar nuomonė yra tik autorių ir tai nebūtinai atspindi Europos Sąjungos ar Švietimo mainų paramos fondo požiūrį ar nuomonę. Nei Europos Sąjunga, nei dotaciją teikianti institucija negali būti laikoma už juos atsakinga.