Gruodžio 1, 2 ir 6 dienomis Jonavos Justino Vareikio progimnazijoje vyko lytiškumo ugdymo paskaitų ciklas, kurį organizavo mokyklos visuomenės sveikatos specialistė Julija Giršienė. Lektoriai Martynas Asanavičius ir Goda Šedrivaitė – Intė su 8b bei 8d klasės mokiniais diskutavo tokiomis temomis kaip: „Savęs ir kito pažinimas“, „Meilė“, „Gyvybė ir vaisingumas“.


Visuomenės sveikatos specialistė Julija Giršienė

Lietuvos paralimpinis komitetas, vykdantis projektą “50 mokyklų – 5000 mokinių”, gruodžio 6 d. aplankė Jonavos Justino Vareikio progimnaziją. Apie tai, kas yra paralimpinis judėjimas, kada vyko pirmos olimpinės ir paralimpinės rungtynės, kaip sportininkai patenka į paralimpinį sportą, apie paralimpines sporto šakas mokiniams pasakojo Lietuvos paralimpinio komiteto vadovė Asta Narmontė. Mokiniai patys lietė, kilnojo golbolo kamuolį, kuris tikrai nėra lengvas bei, kas įdomu, skambantis. Golbolą gali žaisti tik regėjimo negalią turintys sportininkai, vadinasi, jie turi klausyti, kur kamuolys skrieja. Asta Narmontė pristatė paralimpiečių simbolį gilę. Radę užklijuotą gilę, žinokime, kad objektas yra draugiškas žmonėms su negalia.

Susitikime dalyvavo paralimpietis Danas Sodaitis, kurio gyvenimo istorija sukaustė visus dalyvavusius klausytojus. Sportininkas pasakojo, kaip tapo neįgalus (po avarijos nevaldo dešinės rankos) bei kaip sugebėjo ir toliau geba save motyvuoti. „Negalime spręsti apie knygą iš jos viršelio“, teigė Danas S. Mokiniai stebėjo kelias filmuotas medžiagas, kaip sportininkas siekė savo išsikeltų tikslų, t.y. būti ne tik Lietuvos bėgimo čempionu, bet ir būti garsiu Europoje sprinteriu. Paralimpietis mokiniams pabrėžė, kaip svarbu kelti tikslą bei kryptingai, mažais žingsneliais, jo siekti. „Turėti norą ir ryžtą – svarbiausia“, akcentavo visiems Danas.

Šios dienos susitikime su Lietuvos paralimpinio komiteto nariais dalyvavo net 12 klasių, t.y. 260 vaikų (5-8 kl.). Justino Vareikio progimnazijos mokiniai ir mokytojai džiaugiasi galimybe susipažinti su paralimpiniu judėjimu bei išgirsti motyvuojančią ir įkvepiančią istoriją, skatinančią jaunimą siekti savo tikslų.

Informaciją parengė etikos mokytoja Edita Pilvinienė

Gruodžio 6 d. į 5a klasės valandėlę atvyko JVSB specialistė I.Pratkeliene, fraktalų piešimo meistrė, kuri visus pakvietė nurimti, susikaupti ir panerti į savęs pažinimą. Viešnia paaiškino, jog žodis „fraktalai“ skamba moksliškai, negirdėtai ir, atrodytų, kad su menais ir juo labiau terapijomis neturi nieko bendro. Iš tiesų terminas „fraktalas“ kilęs iš lotyniško žodžio fractus, reiškiančio „sudarytas iš dalių“ ir yra naudojamas tiek matematikoje, tiek ir įvardinant mus supančius reiškinius. Fraktalinės formos (chaotiškai besikartojančios formos, sudarančios tam tikrą tvarką) yra visur aplinkui mus– tai ir debesys, ir kalnagūbrių viršūnės, ir gėlių žiedlapiai, ir jūros bangos, ir medžių lapuose atsikartojanti paties medžio forma ir dar daug kitų. Mokiniai, išklausę fraktalos piešimo metodiką ir pasigrožėję viešnios pieštomis fraktalomis, skambant ramiai muzikai, nėrė į aktyvią meditacijos formą. Fraktalų piešimas - nuostabus ir atpalaiduojantis būdas absoliučiai kiekvienam tiesiog pažvelgti į savo vidų, geriau pažinti save, savo sugebėjimus, lavinti intuiciją.

Dėkojame mokyklos sveikatos specialistei J.Giršienei ir JVSB specialistei I.Pratkelienei už suteiktą galimybę šiuo Adventiniu laikotarpiu nurimti, apmąstyti ir fraktalų piešimo pagalba pajusti savyje slypintį kūrybiškumą.

Informaciją ir nuotraukas pateikė Diana Kizogian

Lietuvos pradinukai penktus metus iš eilės buvo pakviesti dalyvauti projekte „Olimpinis mėnuo“. Projekto metu net 2,7 tūkst. klasių arba daugiau nei 50 tūkst. vaikų iš visų Lietuvos savivaldybių įsitraukė į fizinio aktyvumo, sveikos mitybos, bendradarbiavimo bei emocinės sveikatos temų veiklas. Projekto metu buvo suteikta specialistų paruošta medžiaga užsiėmimams pamokų, pertraukų metu ir namuose. Projektą globojo pirmoji ponia Diana Nausėdienė. Iniciatyvą organizavo Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija bei Lietuvos tautinis olimpinis komitetas.

Mes, Justino Vareikio  progimnazijos pradinukai,  irgi  įsitraukėme į šias veiklas. Labiausiai pasisekė  50-čiai Lietuvos mokyklų klasių, o jų tarpe ir mums,  2a klasės mokiniams.

Burtų traukimo ceremonijos metu buvome  išrinkti prizų laimėtojais. Mus pasiekė didžiulė dovana – stalo žaidimas. Tai džiugi naujiena  ir stebuklas  prieš Kalėdas.

Kitais metais vėl žadame  dalyvauti šiame projekte, svarbu  ugdyti fizinį raštingumą bei sveiką gyvenseną nuo mažų dienų.

Informaciją ir nuotraukas pateikė mokytoja  Česlova Jakutavičienė

Jonavos Justino Vareikio progimnazijos mokytojų komanda dalyvavo respublikinėje metodinėje – praktinėje konferencijoje „Mokyklos transformacija atnaujinto ugdymo turinio kontekste“. Konferencijos dalyviai, dirbdami grupėse, dalijosi savo idėjomis,  diskutavo apie projektinio darbo, fizinio raštingumo, STEAM, skaitmeninio, socialinio emocinio ugdymo trikdžius bei jų sprendimo būdus. eTwining ambasadorė, Telšių „Germanto“ progimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė G. Ramanauskienė pristatė įgyvendintas projektines veiklas Lietuvoje bei užsienyje, jų pritaikymo bei integravimo į ugdymo turinį galimybes. Olimpinių švietimo programų vadovas P. Martinkėnas pristatė fizinio raštingumo sąvoką akcentuodamas jauname amžiuje fizinio ugdymo džiaugsmą, o tik vėliau sportinius pasiekimus. EdTech projekto vadovė J. Kugytė dalinosi pastebėjimais apie pedagogų skaitmeninių kompetencijų tobulinimo įrankius. NŠA metodininkė K. Paulikė diskutavo su mokinių tėvais apie jų įsitraukimo galimybes į ugdymo procesą.

Problemos kuria pokyčius, o pokyčiai kuria problemas. Konferencijos dalyviai atnaujinto ugdymo  kontekste išgrynino trikdžius, kurie kelia problemas bei pateikė sprendimo būdus jiems įveikti.